השבת שלי
ב"ה

מה מברכים על דוריטוס?

למרות שלעיתים נהוג לברך "שהכול נהיה בדברו" על חטיפים כמו דוריטוס, הברכה הנכונה עבור דוריטוס, שהוא צ'יפס תירס, היא "בורא מיני מזונות". זאת משום שהוא עשוי מקמח תירס, שמחשב לדגן, ולפיכך הברכה המתאימה לו היא זו שנאמרת על דגנים.

דוריטוס הוא צ'יפס תירס מתובל, וכדי לדעת מה לברך עליו, נבדוק את סוג המזון, הרכיבים והכנה. מדובר במוצר שמכיל תירס ולעיתים גם תיבול ושמן. נבחן את הברכות הראשונות והאחרונות הנוגעות לדוריטוס לפי ההנחות השונות:

ברכה ראשונה על דוריטוס

  1. אשכנזים:
    • ברכה ראשונה: "בורא מיני מזונות".
    • מקור: דוריטוס עשוי מתירס ומעובד בצורה של צ'יפס. אם זה מוצר עם תירס המשמש כמזון מהסוג שמספק "מיני מזונות", הברכה הראשונה עליו היא "בורא מיני מזונות". מקור זה מצוי ב**"שולחן ערוך"** (או"ח, סימן רי"ב, סעיף א').
  2. ספרדים:
    • ברכה ראשונה: "בורא מיני מזונות".
    • מקור: לפי ההנחות הספרדיות, דוריטוס, המכיל תירס ומעובד לאכילה כמוצר חטיף, נחשב למוצר שנופל תחת הקטגוריה של "בורא מיני מזונות". מקור זה נמצא ב**"שולחן ערוך"** (או"ח, סימן רי"ב, סעיף א').
  3. חסידות חב"ד:
    • ברכה ראשונה: "בורא מיני מזונות".
    • מקור: חסידות חב"ד פוסקת גם כן שברכת הדוריטוס היא "בורא מיני מזונות", כיוון שהוא מוצר המיוצר מתירס. זה תואם להנחות ב**"שולחן ערוך"** (או"ח, סימן רי"ב, סעיף א').

ברכה אחרונה על דוריטוס

  • ברכה אחרונה: "על המחיה".
    • מקור: אם אכלת כמות משמעותית של דוריטוס (כ-27 גרם או יותר), הברכה האחרונה היא "על המחיה". מקור זה מתואר ב**"שולחן ערוך"** (או"ח, סימן רי"ב, סעיף א').

דוריטוס סיכום:

  • ברכה ראשונה על דוריטוס: "בורא מיני מזונות".
  • ברכה אחרונה על דוריטוס: "על המחיה" אם אכלת כמות משמעותית של החטיף.

הברכות נמסרות לפי ההנחות הכלליות לגבי מזון מעובד שמבוסס על תירס, כפי שמפורט ב**"שולחן ערוך"**.

חברותא דף יומי

חברותא דף יומי מאפשרת לתלמידים להתאגד ללימוד יומי, ולעבור יחד על חומר הלימוד. חברותא דף יומי

שאלות דומות למה מברכים על דוריטוס

אם מצאתם שגיאה בתשובה שלנו לגבי מה מברכים על דוריטוס, נשמח אם תצרו איתנו קשר. אנו נבדוק את הנושא ונעדכן את המידע בהתאם.

כתיבת תגובה על "מה מברכים על דוריטוס"

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בואו לחוות איתנו את קדושת השבת בעיר ירושלים! הצטרפו אלינו לשבת שבה כל פרט נועד להעניק לכם חוויה רוחנית עמוקה. סעודות שבת, הרצאות ושיחות עם מיטב הרבנים, וכל התענוג הזה ללא עלות.

הירשמו עכשיו לשבת הקרובה!

חידוש חסידי אקראי

העבודה הפנימית של מצוות 'ואהבת לרעך כמוך': החסידות מלמדת שהמצווה 'ואהבת לרעך כמוך' אינה רק פעולה חיצונית אלא עבודה פנימית על התפיסה העצמית. לדעת רבי נחמן מברסלב, על האדם לאהוב את עצמו בצורה טהורה ונכונה כדי שיוכל לאהוב אחרים כראוי.

ללמוד תורה בחברותא

מחפש סיפוק רוחני אמיתי? הצטרף לפרוייקט חברותא והתחל ללמוד תורה עם אברך, ללא עלות! חווית לימוד אישית שמתאימה לכולם ומביאה לתוצאות מהותיות בכל תחום בחיים. אל תפספס את ההזדמנות להרגיש טוב עם עצמך ולהתחבר לקדוש ברוך הוא.

שאלון להרשמה לאירוח בשבת
צור קשר עם פרוייקט השבת שלי